Anna Lundin ny marknadschef på SOK
Anna Lundin blir Kommunikations- och Marknadschef för Sveriges Olympiska Kommitté.
Den viktiga uppgiften och utmaningen är att stärka värdet och intäkterna av det Olympiska varumärket.
-Anna ska utveckla och driva kommersiella samarbeten och projekt för att skapa intäkter till SOK:s Topp och Talangstöd. Detta skapar direkta förutsättningar för framgångar i kommande olympiska spel. I uppdraget ligger också att utveckla och finansiera olika Drömprojekt för att inspirera fler unga, ledare och föräldrar att bli mer delaktiga i den olympiska rörelsen, säger Peter Reinebo, SOK:s verksamhetschef.
Anna kommer närmast från LynxEye brand consultants AB i Stockholm där hon arbetat i tre år som projektledare och ansvarig för försäljning av tjänster som varumärkes - och marknadsstrategier samt också genomfört dessa projekt för ett stort antal företag och organisationer.
Innan dess så var hon på Tetra Pak international i fem år och arbetade som ”Global product manager” med analyser, marknads- och försäljningsstrategier och hållbarhetsfrågor.
Varumärkesfrågor samt strategier och planer för marknadsföring av konsumentprodukter var uppgifterna för Anna under föregående tre år på Procter & Gamble Nordic.
Anna har gått på Handels och spelade badminton i landslaget under hela 90-talet.
-Det ska bli både spännande och roligt att arbeta med SOK och dess starka varumärke och möjligheter att påverka våra möjligheter till idrottsliga framgångar ur mitt perspektiv, säger Anna Lundin.